מאמרים דיור מוגן

מהם היתרונות בדיור מוגן

זוג

לא בכדי בוחרים רבים לעבור בגיל השלישי למסגרת של דיור מוגן במקום להישאר בבתיהם. במקרים מסוימים הדבר נעשה מחוסר ברירה, אולם במקרים אחרים – מתוך בחירה מלאה. אילו יתרונות מציעה מסגרת שכזו? הנה סקירה קצרה על כמה מהבולטים שבהם.

  1. פעילויות לאורך כל שעות היממה – אחד היתרונות הבולטים של דיור מוגן הוא שלל הפעילויות המוצעות לקשישים לאורך כל שעות היממה. כשמדובר בקשישים בריאים ומתפקדים, עומדות לרשותם לא מעט אפשרויות שמהן הם יכולים לבחור. אלו יכולות להיות פעילויות המתקיימות במקום עצמו או פעילויות מחוצה לו, כמו טיולים והצגות תיאטרון. כך הקשיש ממשיך להיות פעיל וחיוני ונהנה מחיי חברה ותרבות עשירים ומלאים.
  2. מגוון רחב של שירותים העומדים לרשותם של הקשישים – מסגרות רבות של דיור מוגן מציעות לקשישים מגוון של שירותים: שירותי ניקיון וכביסה למשל, שירותי תחזוקה ותיקון, חדר אוכל למי שרוצה, מספרה ושירותי קוסמטיקה, בריכה וחדר כושר וכיוצא באלה. כל אלה מצויים תחת קורת גג אחת, והקשיש המתגורר במקום איננו צריך לדאוג לדבר.
  3. לגור בקרבתם של קשישים נוספים במקום להיות לבד – בגילאים המבוגרים מאוד, לא מעט קשישים מוצאים את עצמם בבדידות איומה. המעבר לדיור מוגן מאפשר להם לנהל אינטראקציה עם אנשים נוספים במקום להיות לבד, להכיר חברים חדשים ולפתח מערכות יחסים שונות עם המתגוררים במקום. אותם קשרים חברתיים משפרים באופן משמעותי את מצב הרוח של הקשיש והוא איננו טרוד בענייני הזקנה, העשויים להשפיע על מצבו הפיזי ועל מצבו המנטלי.
  4. תמיכה וסיוע רפואי במידת הצורך – בעת הצורך יכול הקשיש להיעזר בסיוע הרפואי המוצע לו במקום, 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. הדבר חשוב מאד במיוחד עבור הקשישים שמצב בריאותם איננו תקין.
  5. חיים עצמאיים לחלוטין – הקשישים הבריאים והמתפקדים ממשיכים לנהל חיים עצמאיים לחלוטין. הם יכולים לבחור לבשל לעצמם אם ירצו (במקום לאכול בחדר האוכל), לצאת מהמקום לפעילויות אחרות, לבקר את בני המשפחה, לארח חברים וקרובים ולעשות את כל אותם הדברים שעשו קודם לכן, כשהתגוררו בביתם.
  6. התאמה מלאה לצרכים הקיימים – ישנן בארץ מגוון מסגרות של דיור מוגן. היתרון המשמעותי שלהן הוא העובדה שלכל צורך ניתן מענה מתאים. הקשיש יכול לבחור את המסגרת הנכונה ביותר עבורו, זו שתתאים לצרכיו ולדרישותיו. אפשר לבחור להתגורר במסגרת של דיור מוגן בצפון, במרכז או בדרום ובכל גודל של מסגרת, החל ממסגרות של עשרות דיירים ועד שכונות שלמות ששייכות למתחם דיור מוגן אחד. בנוסף, זו יכולה להיות מסגרת
    המיועדת לקשישים סיעודיים או מסגרת לקשישים עצמאיים, בעוד שישנן מסגרות המספקות מענה גם לאלה וגם לאלה.