מאמרים דיור מוגן

דיור מוגן – מסגרת שאסור לוותר עליה

צילום נוף

עם פרישתנו לגימלאות נפתח בפנינו עולם ומלואו של אפשרויות מגורים כאשר האינטרס שלנו הוא ליהנות מהזמן שנותר לנו ולהפיק ממנו את המקסימום. אחת מהאופציות היותר מפנקות בהקשר זה היא מסגרת הדיור המוגן, אשר בבסיסה עומד העיקרון של מעבר לדירת מגורים במתחם מסודר תמורת עלות חודשית מסויימת. מהם היתרונות של מסגרת דיור מוגן איכותית ומדוע כדאי גם לכם לשקול את העניין לחיוב? להלן כל המידע.

דיור מוגן – לחיות ברמה גבוהה

מסגרת הדיור המוגן מתאימה לאוכלוסייה שמעוניינת להפיק את המקסימום גם לאחר גיל הפרישה ולחיות ברמה גבוהה עד כמה שניתן. ולמה לא ניתן להשיג זאת גם בביתכם אתם בוודאי שואלים? ובכן, למרות רצונכם להישאר צעירים הרי שאי אפשר לברוח מעניין הגיל, דבר שסביר להניח נותן את אותותיו גם בפעולות הפשוטות ביותר שאתם נדרשים לבצע כמו ניקיון הבית, בישולים וכו’ שהופכים פתאום למשימה מעייפת. הדבר הופך לקשה שבעתיים כאשר הינכם סובלים מבעיה רפואית כלשהי שדורשת התאמה של הדירה למוגבלות החדשה (למשל, התקנת מעלון) או כאשר אתם צריכים לצאת לסידורים למיניהם מחוץ לבית. לעומת זאת, כאשר בוחרים לגור במסגרת של דיור מוגן הרי שמסירים את האחריות מכל ההתחייבויות אליהן מתרגלים לאורך השנים וניתן סוף כל סוף להתרווח. דיירי המתחם המוגן נהנים משירות ברמה גבוהה של ניקיון דירתם, חדר אוכל שמגיש ארוחות חמות 3 פעמים ביום וארוחות ביניים, חדרי כושר וחוגים, ספא, בריכת שחייה, בית קפה צמוד, שירותי הסעות הלוך ושוב לטיפולים רפואיים, ביקורי עובדת סוציאלית ופסיכולוגים, שיעורי העשרה והרצאות ובמילים אחרות, אין צורך לעסוק בקניות ומטלות הבית, אלא להתפנות אך ורק להנאות החיים.

חיי חברה תוססים

אחד מהיתרונות הברורים של הדיור המוגן הוא חיי החברה והיכולת להימנע מבדידות שאותה חווים רבים מבני גילאים אלו. כל מסגרת דיור מוגן שתבחרו בה הינה מתחם חברתי לכל עניין ודבר, ומאחר ומוצעות בה פעילויות רבות עבור כל הדיירים על בסיס קבוע, הרי שההתרועעות הינה בלתי נמנעת. חברויות וקשרים חדשים נוצרים והחיים הופכים להיות יותר חברתיים מאי פעם. המתחם עצמו פתוח למבקרים כך שכל בני משפחה יכולים להגיע וליהנות יחד עם הסבים והסבתות בין אם בישיבה בדירה המאובזרת הפרטית שלהם ובין אם באירועים שונים שנועדו לבני המשפחות. היכולת לארח, להכיר חברים ולהשתתף בפעילויות חברתיות הינה חשובה ביותר לבריאות הנפשית עם הכניסה לגיל הזהב וכתוצאה מכך גם לבריאות הגוף ואיכות החיים בטווח הזמן הקצר והארוך גם יחד.

שירותי רפואה מתקדמים

יתרון חשוב נוסף שמציעה מסגרת הדיור המוגן, היא ההשגחה הרפואית הצמודים ושירותי הרפואה המתקדמים הניתנים במקום. כל מי שגר במתחם נחשף למגוון רחב של שירותי רפואה שמהם ניתן ליהנות לרבות טיפולי פיזיותרפיה, דיאטנית, שירותי בית מרקחת, ביקורי רופאים מקצועיים במקום ועוד. בחדרי המגורים אף ניתן למצוא לחצני מצוקה וחירום כך שבמקרה הצורך תוך מספר דקות מגיע צוות רפואי לדירה שמעלה את הסיכוי לצאת ממצוקות רפואיות גם במצבים קריטיים ביותר. דיור מוגן עשוי לכלול גם חדרי התאוששות לאחר ניתוחים או מצבים רפואיים שונים, כך שאם מדובר במצבים חולפים וזמניים אין צורך למצוא פתרון דיור אחר וניתן להישאר במתחם המוכר שהופך לבית חם ואוהב.