מאמרים דיור מוגן

פעילויות למבוגרים באזור הכרמל

סבתא

חיפה מציעה למבקרים וגם למתגוררים בה מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות המתאימות לכל הגילאים, וכשמדובר בבני גיל הזהב, האפשרויות הן רבות מאד. בין אם בחודשי החורף הקרים והגשומים או בחודשי הקיץ החמים, מבוגרים יכולים למצוא שפע של פעילויות בחיפה, לרבות באזור הכרמל, הנחשב לאחד האזורים היפים בעיר. אילו פעילויות מוצאות באזור הזה ומיועדות למבוגרים יותר שבחבורה, ומה הייחוד של אזור הכרמל עצמו? על כך ועוד – במאמר הבא.

ליהנות ממבחר נהדר של אפשרויות

הכרמל הוא אזור יפהפה בעיר, ולא בכדי מושך אליו המונים. מבוגרים רבים בוחרים לבלות בו במהלך השבוע וליהנות מכל מה שהוא מציע כמעט בכל עונה. היתרון הבולט של אזור הכרמל הוא העובדה שהוא נגיש מאד. קל להגיע אליו, בין אם בתחבורה ציבורית סדירה ובין אם ברכב פרטי וגם לאתר בקלות את האתרים ואת המקומות המעניינים שהוא מציע. וכידוע, יש לא מעט כאלה.

אז מה עושים באזור הכרמל?

הנה כמה מהפעילויות שיכולות להתאים למבוגרים ומוצעות ממש באזור הזה:

  1. הסינמטק – לאורך כל השנה מוצעים בסינמטק חיפה שפע נהדר של סרטים, הן מהארץ והן מהעולם. מבוגרים חובבי קולנוע ימצאו בסינמטק מענה מצוין לימים קרים וגשומים וגם מקום טוב להתחבא בו כשחם בחוץ. הסרטים המוצגים בסינמטק הם סרטי איכות לרוב, סרטים נושאי פרסים שעליהם אחראיים טובי היוצרים בעולם. בחול המועד סוכות נערך בחיפה פסטיבל הקולנוע הבינלאומי, והסינמטק הוא הבית הרשמי של הפסטיבל.
  2. אודיטוריום חיפה ותיאטרון הסטודיו – בשדרות הנשיא, ממש באותו מתחם שהסינמטק שוכן בו, מצוי האודיטוריום הגדול של חיפה. המקום מארח מופעי מוזיקה, מחול, בידור ותיארון מהארץ ומהעולם, ובאכסדרה שלו מוצגות תערוכות מתחלפות של יצירות אמנות. מעברו השני של הסינמטק, באותה רחבה, שוכן בית הכט שבקומתו העליונה (המונגשת באמצעות מעלית) שוכן תיאטרון הסטודיו. זהו תיאטרון פרינג’ קטן שמציג הפקות מקוריות, מארח הצגות פרינג’ מרחבי הארץ ומציע גם מופעי מוזיקה קאמריים בסגנונות שונים.
  3. בתי קפה נהדרים – אזור הכרמל, כיאה לאזור נגיש ופופולארי מאד, מציע למבקרים בו מבחר של בתי קפה. חלקם שייכים לרשתות מוכרות וחלקם בבעלות פרטית. אין כמו לשבת בבית קפה יחד עם החברים הטובים או אפילו לבד, ליהנות מספל קפה משובח וגם מקרואסון טרי או מעוגה טובה ליד.
  4. מסעדות מקומיות – קשה להתעלם מהשפע הקולינרי שחיפה מציעה. גם באזור הכרמל ישנן מסעדות המגישות מנות גורמה או מסעדות פשוטות יותר, שמציעות מהמטבח המקומי הים תיכוני או ממטבחים אחרים. אפשר להגיע בכל ימות השבוע לאחת המסעדות הטובות שבכרמל, ליהנות מהנוף ההררי שעוטף את המקום מכל עבר ולטעום אוכל טוב, המתבסס ברובו על חומרי גלם מקומיים וטריים.
  5. להתפנק בספא – מי שמעוניין בפינוק אמיתי ימצא באזור הכרמל מספר מתחמי ספא טובים שבחלקם נמצאים בבתי המלון המובילים שממוקמים בכרמל. אפשר להתפנק במשך כמה שעות במתחם כזה וליהנות מטיפולים טובים, העוזרים בהזרמת הדם ומשפרים את תפקוד מערכות הגוף השונות.
  6. תיאטרון חיפה – התיאטרון אמנם נמצא בשכונת הדר הכרמל ולא במרכז הכרמל, אבל אי אפשר להתעלם מהמוסד החשוב הזה – הוא נחשב לאחד התיאטראות הטובים בארץ. תיאטרון חיפה, שנוסד בשנות ה-60 של המאה הקודמת, מהווה מוקד משיכה למבוגרים רבים וגם לצעירים חובבי תרבות. התיאטרון מציג לאורך כל חודשי השנה הצגות של מיטב המחזאים, שמופיעים בהן שחקנים מצוינים. זוהי פעילות מצוינת שמתאימה לחורף וגם לקיץ. ניתן לרכוש כרטיסים בהנחת גמלאי באופן פרטני או לרכוש מנוי שנתי – גם הוא מוצע במחיר מוזל לגמלאים.