מאמרים דיור מוגן

שיקולים בבחירת דיור מוגן

שמירה על הדיירים

יותר ויותר בני גיל הזהב בוחרים לעבור לדיור מוגן בגילאים המתקדמים, בין אם בשל מצב בריאותי שאיננו מאפשר להם להישאר לבדם ובין אם בשל הרצון לגור יחד עם אנשים נוספים וליהנות מכל התנאים הנלווים לדיור שכזה. ישנן כיום לא מעט מסגרות של דיור מוגן, הממוקמות באזורים שונים בארץ. לכל אחת מאפיינים אחרים וכל אחת מציעה פתרונות שונים. מהם השיקולים בבחירת דיור מוגן? התשובה במאמר שלפניכם.

  1. הגדרת הצרכים – כילדים להורים מבוגרים ודאי חשוב לכם למצוא להם את המסגרת המתאימה. לפני שאתם בוחרים אותה, חשוב שתבחנו מהם הצרכים של הוריכם. האם הם עצמאיים או שמא זקוקים לסיוע בפעולות היום יום? האם הם ידידותיים ואוהבים להיות מוקפים באנשים או שמא מעדיפים את הפרטיות שלהם? האם סביבת מגורים כפרית, רחוקה מהעיר עדיפה עבורם או אולי דווקא הסביבה העירונית התוססת והמעניינת תתאים להם יותר? תשובות לשאלות אלו יעזרו לכם למצוא את המסגרת הנכונה.
  2. דיור של רשת מוכרת או מסגרת פרטית – השוק מציע כיום סוגים שונים של דיור מוגן למבוגרים. חלק מהפתרונות שייכים לרשתות גדולות ומוכרות וחלקם מוצעים במסגרות פרטיות. היתרון ברשת מוכרת הוא הניסיון הרב בתחום וגם הגב הכלכלי העומד מאחוריה. היתרון במסגרת פרטית הוא היחס האישי, האינטימיות והסביבה המשפחתית.
  3. העלויות הכרוכות בכך – העלויות הנדרשות לשם מעבר לדיור המוגן ומגורים בו משתנות בין מסגרת אחת לאחרת. העלות החודשית נקבעת בהתאם לשירותים המוצעים באותה המסגרת, למיקום שלה, לגודלה ולפרמטרים נוספים הנלקחים גם הם בחשבון. חשוב לבדוק מה יהיה סך העלויות וגם לבחון מה מקבלים בתמורה לכסף. כדאי לבדוק זאת מראש, כדי למנוע טעויות ואי נעימות בהמשך.
  4. השוואה בין מספר אפשרויות שונות – בשל המגוון הרחב יכול כל אחד למצוא לעצמו את המסגרת הנכונה ביותר עבורו. אם אתם מחפשים להורים שלכם מסגרת של דיור מוגן, פנו למספר מסגרות שונות בארץ ובדקו מה מציעה כל אחת מהן. ערכו רשימה מסודרת המשווה ביניהן ובחנו גם את היתרונות ואת החסרונות של כל אחת. סקר השוק הזה יעזור לכם לאתר מתוך השפע את המסגרת הטובה ביותר עבור יקיריכם.
  5. בקרו במקום – בקרו באותם מקומות שאתם בודקים. הגיעו אליהם בשעות היום וגם בשעות הערב. בקשו לראות את הדירות שבהן מתגוררים הקשישים, את המרחב הציבורי ואת המקום שבו מתקיימות הפעילויות השונות. אם אתם יכולים, נסו גם לדבר עם דיירים מקומיים ולשאול אותם מהי מידת שביעות רצונם מאותה המסגרת.