מאמרים דיור מוגן

מה כולל דיור מוגן יוקרתי?

מבט חוץ

פתרונות הדיור המוגן נועדו לאפשר לבני גיל הזהב להתחיל (או להמשיך) ולחיות ברמה גבוהה גם כאשר הם מחוץ לביתם. זהו הזמן ליהנות מהחיים, להיות מעורים חברתית ולא להתמודד עם מטלות היום יום אלא פשוט לזכות באווירה של חופש מעכשיו והלאה. ובכן, הכל טוב ויפה אך המציאות מראה כי גם כאשר מדובר בקונספט של פינוק והנאות, אין פתרון אחד שזהה למשנהו מבחינת האיכות והיוקרה. במידה והינכם מעוניינים לחיות ברמה הגבוהה ביותר, הרי שעליכם לחפש אחר מסגרת של דיור מוגן יוקרתי וכאן נפרט מה זה בדיוק אומר, כדי שתוכלו לצאת מרוצים.

קומפלקס מגורים יוקרתי

מאחר והדיור המוגן מהווה פתרון ארוך טווח בו הדיירים חיים בדירות משל עצמם במתחם אקסקלוסיבי, הרי שהמונח יוקרה מתייחס ראשית כל לדירות עצמן. דיור מוגן יוקרתי אמור להיות מתחם שמציע דירות גדולות יותר מהסטנדרט ובנוסף, כאלה שמאובזרות ברמה הגבוהה ביותר ומתוחזקות ללא הרף. בדירות אלו תקבלו טלוויזיה בכבלים, מערכת מיזוג חכמה, מרפסות לנוף משגע ואת כל מכשירי החשמל שאתם זקוקים להם. כמובן שדירות אלו יכללו גם לחצני מצוקה במקרה של בעיה רפואית, חבלה או תאונה.

אנשי צוות מסורים

בסופו של דבר מתחמי הדיור המוגן צריכים לספק, כשמם, פתרון דיור שמגן על תושביו. ההגנה אינה מסתכמת אך ורק בלחצני מצוקה בחדרים אלא במעטפת שלמה של אנשי צוות שנועדו לדאוג לרווחתכם. גם במישור הזה ישנם הבדלים ברורים כאשר דיור מוגן יוקרתי תמיד יכלול יחס גבוה יותר של אנשי צוות-דיירים כך שכל דייר יקבל את מקסימום היחס האישי שניתן. אנשי הצוות צריכים לכלול אנשי תחזוקה, פקידי דלפק, אחים ואחיות, רופאים, דיאטנית, פיזיותרפיסטים, עובדת סוציאלית, בית מרקחת מאוייש, מפעילי חוגים, מרצים, אנשי מטבח ועוד. במידה והינכם מתלבטים בין מספר פתרונות דיור מוגן, שאלו מהו מספר אנשי הצוות ביום ובלילה ולא רק סך כל אנשי הצוות הרשומים כעובדים במתחם.

מתקנים מפנקים

מתחם אקסקלוסיבי כמו שהוזכר לעיל, הוא מתחם בו הדיירים אמורים להרגיש כבמעין בית מלון לאורך כל ימי חייהם מרגע ההשתכנות והלאה. לצורך העניין מסגרת שכזאת אמורה לכלול מגוון רחב של מתקנים החל מחדרי אוכל מפוארים וכלה במתקני ספא, אולם הרצאות, חדרי חוגים, בריכת שחייה, חדרי טיפולים מאובזרים היטב ועוד. מתחמי דיור מוגן יוקרתיים יכללו בדרך כלל גם אגפים שונים שנועדו לשכן בתוכם דיירים עם מוגבלויות בדרגות חומרה שונות, באופן קבוע או זמני לאחר מצבים רפואיים. מתחמים סטנדרטיים לא יכללו אגפים שונים ועל כן כאשר צצה בעיה, פעמים רבות נאלצים הדיירים לעבור למתחם אחר, מה שפוגם ברצף ההשתכנות שלהם ובאיכות חייהם.

ניתן למצוא פתרונות דיור מוגן יוקרתיים בערים הגדולות ובפריפריה. כאשר בוחרים בעיר חשוב מאוד שהמתחם יהיה ממוקם קרוב יחסית לצירים ראשיים, בית החולים וחיי התרבות של העיר. במידה ובוחרים בפריפריה צריך לבדוק שהמקום אכן מציע את השקט שמחפשים בתקופת זאת של החיים, כך שתוכלו לחוות את תקופת הגיל השלישי בדיוק כפי שתמיד חלמתם.