מאמרים דיור מוגן

מסגרת דיור מוגן – מה חשוב לדעת?

פינת ישיבה

שערו בליבכם סדר יום של פינוקים הכולל חוגים, הרצאות וארוחות חמות כשבין לבין גם דואגים לכם לדירה פרטית מאובזרת שמתוחזקת באופן שוטף? עכשיו במקום לפקוח את העיניים ולגלות שזהו חלום, הגיע הזמן שתהפכו את העניין למציאות. כיצד? פשוט מחפשים מסגרת דיור מוגן מתאימה ומתחילים לנצל את תקופת הגיל השלישי כהלכה. להלן מידע מועיל שיעזור לכם בתהליך הבחירה.

דיור מוגן – מהן האפשרויות?

מסגרות הדיור המוגן מהווים פתרון מגורים ארוך טווח עבור אלו שפרשו לגמלאות ומעוניינים לחיות ברמה גבוהה. מדובר במתחמי דירות אקסקלוסיביים שבהם גרים אנשים כמותכם שבחרו להשתכן בדירה משל עצמם בסביבה מוגנת ובטוחה כאשר התשלום כולל שירותים רבים כגון ניקיון, הסעדה, פעילויות וחוגים, הסעות לטיפולים רפואיים ועוד. ועדיין, ניתן למצוא מגוון אפשרויות כאשר מעוניינים לבחור מסגרת דיור מוגן כפתרון דיור ארוך טווח וביניהן:

  • מתחם עירוני – הדיור המוגן העירוני נמצא בתוך הערים עצמן ומתאים עבור אנשים שחיי העיר התוססים מדברים אליהם או כאלו שמעוניינים להישאר פחות או יותר במקומות בהם חיו טרם הפרישה לגמלאות. כמובן שחשוב מאוד לבחור מסגרת דיור מוגן עירונית שקרובה למרכזי הבילוי המרכזיים של העיר ולעורקי תחבורה מרכזיים.
  • מתחם כפרי – לא רק בעיר, אלא גם במושבים ובקיבוצים ניתן לראות כי הדיור המוגן משגשג ומבוקש. היתרונות של השתכנות במקומות שכאלו כוללים שקט, מרחק מההמולה, אוויר טוב וגם צפיפות נמוכה שכן המתחמים העירוניים המוניים יותר.
  • יוקרה לעומת סטנדרט – בעיר או בכפר, ניתן למצוא הבדלים ברמה בין מסגרות הדיור המוגן מבחינות רבות. אם ברצונכם להתפנק באמת וגם יש לכם מספיק כסף לכך, האופציה של דיור מוגן יוקרתי הינה הפתרון המושלם עבורכם. מסגרת זו מציעה את כל השירותים שמוצעים במסגרות הסטנדרטיות אך עם תוספות מסויימות שעושות את כל ההבדל, כגון דירות גדולות יותר שמאובזרות בשיא הטכנולוגיה, ארוחות מגוונות לפי טעם אישי, חוגים שמועברים לאורך שעות רבות יותר במהלך היום, פינוקים מיוחדים כגון ספא ומכון כושר, וכמובן שגם שירותי רפואה מתקדמים וזמינים יותר.

דיור מוגן – מה עוד חשוב לבדוק?

בבחירת מסגרת דיור מוגן חשוב מאוד לבדוק דברים נוספים כגון חניה צמודה לדיירים ואורחיהם, אופי האנשים הגרים במתחם (עדות מסויימות, שומרי שבת לעומת חילונים וכו’), האם השירותים השונים כוללים עלות נוספת (למשל חוגים), אילו אפשרויות של השגחה רפואית קיימות במתחם, האם במתחם קיים בית מרקחת לרווחת הדיירים ומהי רמת התחזוקה במקום. כמובן שכל מנהל מתחם דיור מוגן יתאר לכם בשיחה הראשונית את המקום כגן עדן מושלם, ועל כן עליכם לבקש לקבוע שיחה עם מספר דיירים שמוכנים להעיד על כך ולשאול אותם על תחזוקת המקום, יחס הצוות והמוכנות להיענות לבקשות שונות והאם ישנן בעיות שונות שכדאי לכם לדעת עליהן.